Min kropp och jag

Jag ska ner till min gamla vikt. Och i mina rosa jeans. Till min hjälp har jag Viktväktarna

365 dagar till mitt livs form!

Publicerad 2017-12-13 22:43:04 i Allmänt, En allt utom perfekt viktresa, Löpning, Vad vill jag?, Viktväktarna,


Idag blir jag 39. 
Jag är större än någonsin och känner inte igen min kropp.  
Har varit sjukskriven för depression i över två år och har under den tiden gått upp ca 20 kg. 
Jag har en massa kläder jag inte kan använda. Och en del kläder jag inte vill använda för att jag skäms över hur stora de är. 
Jag skäms över hur stor jag är. 

När jag fick i låg och mellanstadiet blev jag mobbad. Jag var fet och hade utåtstående tänder. 
Nu hör jag mina mobbades röster när jag ser mig i spegeln. 
Och jag hör mig själv säga att de har rätt. Jag är inte värd något så länge jag ser ut som en gående val. 
Det roliga är att jag aldrig tänker samma sak om andra stora människor. Det elaka jag tänker är bara om mig själv. 

Så detta året ska jag inte bara jobba på min kropp utan oxå på min knopp. Hjärnan måste programmeras om. 
Jag ska lära mig äta med Viktväktarna och sen ska jag försöka springa, gymma och ta grupptränings klasser. 

Jag hoppas på att göra ett inlägg om dagen här och räkna ner. Då blir det mer på riktigt. 

Dagens träningen blev 1 h och 45 min jogg med hundarna. Och sen 45 min bodypump. 

Maten var väl lite sådär men det visste jag eftersom det är min födelsedag. 

Frukost: lätt a-fil med blåbär och banan 0sp

Lunch: lussebulle, 3 tomtenissar och proteinplättar med sockerfri hemgjord sylt (har inte räknat ut alla sp)

Middag: Lax och ägg med tomater och gurka 0sp

När jag tänkte att jag hade klarat mig bra så kommer bonusdottern hem med en present. En LÅDA skumtomtar! 
Jag ääääälskar skumtomtar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela