Min kropp och jag

Jag ska ner till min gamla vikt. Och i mina rosa jeans. Till min hjälp har jag Viktväktarna

Första dagen mot minus!

Publicerad 2018-09-13 21:03:57 i -15 kg på 3 mån, Allmänt, Envishet, Tankar,

Idag har jag varit pepp hela dagen. Nästan så att jag tycker jag förtjänar att fettet bara rinner av mig. 
Men det tycker nog inte kroppen.. tyvärr. 
Jag kom på idag att jag ska försöka tugga tuggummi så mycket jag kan och så mycket mina käkar klarar. Då vill jag inte stoppa en massa annat i munnen. 
Skälet till att jag inte kan tugga hur mycket som helst är att jag pajade käken när jag gick i åttan och satt på en moppe som en vän körde rakt in i en lyktstolpe. Jag flög bak och när jag vaknade morgonen efter kunde jag knappt gapa så mycket att jag fick in en tumme. 

Idag fick jag deala med mig själv. Jag har sen länge bestämt att om jag inte äter så får jag inte träna. Och eftersom jag bara åt jordnötter till lunch så blev det "bara" en promenad på 2.5 timmar. 
Ingen box. Ingen spinning. Ingen body step. 

Imorgon är det tabatafredag! Jag älskar det! Och så långis med grisarna. 
Och planen är att jag inte ska äta godis på ett bra tag. Men just den biten tar jag verkligen en dag i taget. Och ibland en timme i taget. 
Grejen är att jag ibland inte är sugen men bara jag tänker på ett förbud så vill jag ha det jag inte får. 
Men jag vet hur bra kroppen mår utan och hur bra viktminskning jag får om jag skippar det ett tag. 

Ska nog börja skriva en "bara för idag" varje dag. 

Over and out!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela