Min kropp och jag

Jag ska ner till min gamla vikt. Och i mina rosa jeans. Till min hjälp har jag Viktväktarna

Livstilsförändring

Publicerad 2019-02-15 10:45:18 i Allmänt, Dagenstips, Funderingar, Livstilsförändring, Tankar, Viktväktarna,

Jag försöker gå ner efter viktväktarnas program.
Och i det programmet så är vissa saker fria. Alla grönsaker och frukter men oxå ex kycklingfilé och lax.
Bönor är en sak som är fritt och som många förädlar. Dvs gör andra saker med som bröd.
Egentligen så ska man räkna sp på dem men det ät nog inte någon som faktiskt gör det.
Och funkar det så kör på. Men om man inte äter bönor i vanliga fall men äter bröd så blir det  ju fel. För då lär man sig inte hantera brödet och vad det gör för din viktminskninig.
För mig är tanken att jag ska ta åt mig en livstil som funkar. 
Jag äter det jag brukar men ändrar i recepten för att få dem lite mer sp-snålare. 
Eller så hoppar jag över ris/pasta och äter broccoli och blomkål för att få mer sås.
Men jag skulle inte äta ett bönbröd bara för att det är noll om jag är sugen på en fralla.
Samma som jag inte använder mandelmjölk för att spara 1 sp om jag sen måste slänga hela förpackningen pga att den möglar.
Ibland så känns det som att många gör saker innan de tänker.
 
Jag tänker att kan jag inte göra det hela livet tänker jag inte göra det nu. 
Om jag inte är redo att baka bönbröd hela livet utan tänker gå över till vanligt bröd när jag är i mål då är det inte värt det. Precis som jag inte vill träna något tråkigt bara för att gå ner om jag inte är villig att göra det i mål heller.
 
Något annat man måste komma ihåg är att tiden går vad vi än gör med den. Om vi inte får de resultat vi vill ha så går tiden ändå så väljer vi att strunta i allt kan vi lika bra gå upp istället för att stå still eller gå ner långsamt. Och vad är bäst?
Att gå upp?
Att stå still?
Eller att gå ner jävligt långsamt?
Kom ihåg att "Långsamt leder också någonstans" som underbara Lisa Nilsson sjunger. 
Det är därför det lönar sig att lära sig hur man vill leva för då blir det inte jobbigt att göra bra val även när det går trögt. Och gör man bra val av bara farten så är man plötsligt i mål!
 
Nu ska jag förbereda mig för dagens tabata-pass.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela