Min kropp och jag

Jag ska ner till min gamla vikt. Och i mina rosa jeans. Till min hjälp har jag Viktväktarna

Mina varför

Publicerad 2019-02-19 22:15:47 i Allmänt, Envishet, Mina varför, Vad vill jag?, Viktväktarna,

Varför vill jag gå ner i vikt?
 
För att bli snabbare i min löpningoch för att minska skaderisken.
För att kunna ha mina gamla kläder som blivit för små och för att kunna lämna tillbaka de kläder som jag "hyrt". (Jag har köpt större kläder på secondhand som kommer att returneras. Därför säger jag att jag hyr dem)
För att mina bröst ska minska. Jag avskyr dem jag har nu och längar tills de blir mindre.
För att kunna känna mig sexig och sluta skämmas över min kropp.
Jag har inga problem med stora människor men är så ovan vid att ha den här storleken själv. Det är inte jag!
 
Att lista sina varför är en bra övning för att hålla fokus på målet. Varför man gör det man gör. Och varför det är värt det att inte äta godiset som lockar. Ditt varför måste vara starkare än det du vill just nu. 
Är det ok att ha ont i knäna när du tränar eller ska vi strunta i lakritsen?
Är det viktigare att ta milen på 60 min eller att äta den där semlan?
Varje val du gör tar dig närmare eller längre ifrån ditt mål. Frågan du måste stlla dig är " är det värt det"?
 
Jag är jävligt bra på att glömma att ställa frågan men nu när jag skrivit ner den kanske den kommer sitta.
Mina rosa jeans ligger nerpackade och bara väntar.
Sen har jag ett par till som jag var nära att komma i men en psykopat och en utmattning kom emellan. Just dessa har jag  blivit lite hånad för att jag vill kunna ha vilket gör att det är liiiite mer press. För jag måste ju vinna.
 
Over and out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela