Min kropp och jag

Jag ska ner till min gamla vikt. Och i mina rosa jeans. Till min hjälp har jag Viktväktarna

Planer, sjukstuga och insikter

Publicerad 2019-02-13 11:33:00 i 100 dagar, Allmänt, Envishet, Planering, Viktväktarna,

Jag ligger hemma i magsjuka. Sviiintråkigt.
Jag har för mycket energi för att bara ligga och för lite för att göra allt jag vill.
Men jag funderar mycket och har kommit på att min viktminskning fungerade bäst när jag bloggade. Och jag gör bäst val när jag planerar min mat i förväg. Inte en hel vecka men några dagar.
Har tänk kolla mina kokböcker och planera mat men har mått så illa bara av synen på mat att det inte har funkat. Men idag så är det en helt ok dag så kanske..
 
Viktminsnking handlar ju mycket om psyket. Mer än man tror.
Många tror att man måste svälta för att gå ner. Men om man kollar hur mycket kcal eller sp man äter för att hålla vikten man har nu eller för att gå upp och sen lägger sig 500 kcal under så kommer man ju gå ner. 
Jag körde 100 dagar utan socker och alkohol för några år sen och jäääävlar vad jag rasade. Då åt jag ändå vitt bröd (för det är inte mitt problem) och apelsin som jag dippade i grädde och jordnötter. Men inga chips, ostkrokar eller smågodis.
Jag bytte choklad mot bars gjorda på dadlar och nötter. Mina sockerfria dagar var mina med mina regler. Visst är dadlar söta och jag visst inte då hur mycket socker de innehöll men. Det funkade.
 
Jag är sååå sugen på att köra 100 dagar utan socker igen men pga min depression och min ängest så är det svårt, Det blir för stor press. Det låter så sjukt för att det är ju bara att strunta i att äta det men när man lider av psykisk ohälsa så blir det minsta jättesvårt.
Men 100 dagar är ett bra nummer när för att ändra på ett beteende.
 
Jag har massa funderingar och jag måste ta mig tid att skriva ner dem. Och att blogga. För jag älskar ju att skriva.
 
So for now, over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela